۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

چراغ سبز سعودی ها به اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران

[خبرآن لاین، 14 تیر 1388]
هفته نامه ساندی تایمز، چاپ لندن، مدعی شد: "عربستان به طور ضمنی با در اختیار قرار دادن حریم هوایی خود جهت حملات احتمالی آینده اسرائیل به ایران موافقت کرده است."
به گزارش عصر ایران این هفته نامه ادعا کرد: "رئیس سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اطمینان داده که عربستان به جنگنده های اسرائیلی اجازه خواهد داد در صورت حملات احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران از حریم هوایی این کشور استفاده کنند."
براساس این گزارش میر داگان، رئیس موساد اوایل امسال مذاکرات مخفیانه ای با مقامات سعودی برای بحث درباره این موضوع انجام داده است.
به نوشته ساندی تایمز یک منبع دیپلماتیک هفته گذشته ادعا کرد: "سعودی ها به طور ضمنی موافقت کرده اند جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل از حریم هوایی آنها جهت اجرای ماموریتی که در راستای منافع مشترک اسرائیل و عربستان است، استفاده نمایند."
برپایه این گزارش هرچند تل آویو و ریاض هیچگونه روابط دیپلماتیک رسمی ندارند اما یک منبع دفاعی اسرائیل تایید کرد که موساد دارای «روابط کاری» با سعودی هاست.
مطبوعات اسرائیل پیشتر در گزارش های تاییدنشده مدعی شده بودند که مقامات عالی رتبه اسرائیل از جمله ایهود اولمرت نخست وزیر سابق این رژیم، نشست هایی با همتایان سعودی خود داشته اند. این گزارش ها توسط مقامات سعودی تکذیب شد.
این گزارش می افزاید: "جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اخیراً طی سفری به خاورمیانه ادعا کرد: کاملاً منطقی است که اسرائیلی ها از حریم هوایی سعودی استفاده کنند."
بولتون که با چند رهبر عرب گفت و گو می کرد افزود: "دولت های عرب هنگامی که در سازمان ملل صحبت می کنند هرگونه حمله را محکوم می کنند اما در نهان علاقه مندند که شاهد حذف تهدید بمب اتمی ایران باشند."

تقلب در نمایش انتخاباتی - مستند 88

تیر اندازی که منجر به کشته شدن تظاهرکنندگان شد

حکومت الهی [بار دیگر؟ با قرائتی دیگر؟]

حکومت الهی [بار دیگر؟ با قرائتی دیگر؟]
روی عکس فشار دهید [شنیداری]

فریب الهی [بار دیگر؟ با قرائتی دیگر؟]

فریب الهی [بار دیگر؟ با قرائتی دیگر؟]
روی عکس فشار دهید [شنیداری]

حکومت الهی و صدای مشکوک

حکومت الهی و صدای مشکوک
منبع: خبر جنوب، صفحه 8