۱۳۹۲ دی ۸, یکشنبه

سنگ اندازی در مسیر بازاسکان

دیروز در نوشتاری کوتاه (یک خروار منصب، یک ارزن انصاف) به موضع بی محتوای سخنگوی کاترین اشتون اشاره مختصری کرده بودم. امروز سایت تابناک عامل اصلی مسدود کردن مسیر بازاسکان را مشخص کرد.
در گزارشی خبری «یک هشدار ایرانی که دولت اردن باید آن را جدی بگیرد»، تابناک خاطر نشان می کند که مجاهدین از دولت اردن خواسته است به آنها زمینی اجاره دهد تا بتوانند در راستای بازاسکان کامل پناهجویان مقیم لیبرتی، اقدام کنند. شایان توجه اینکه، بنا به همین گزارش، مجاهدین متعهد می شوند که هر زمان که از اردن خارج شوند، زمین و ساختمان را رایگان در اختیار دولت اردن بگذارند. پیشنهاد می کنم این گزارش خبری که در زیر آمده مطالعه شود.
حال به موضع تابناک، یکی از بلندگوهای جمهوری اسلامی، توجه کنیم. تابناک، به دولت اردن هشدار می دهد «
دولت اردن باید به این نکته متوجه باشد که داشتن روابط خوب با ایران به شدت با حضور منافقین در خاک این کشور در تعارض قرار دارد و در صورتی که منافقین به اردن نقل مکان کنند دولت این کشور مسئول و مقصر برهم خوردن و تیرگی روابط بین ایران و اردن خواهد بود.» به زبانی ساده، ساکنین لیبرتی نباید به خارج از عراق (مهم نیست کدام کشور) منتقل شوند. باید در لیبرتی بمانند تا دانه، دانه، دانه به قتل برسند.
حال باید پرسید موضع سخنگوی کاترین اشتون در قبال این سنگ اندختن ها چیست؟ آیا باز هم می خواهد خود را به نفهمی بزند و از «طرفین» بخواهد که «تسهیل کننده» پروسه بازاسکان بشوند؟


علی ناظر
8 دی 1392
irancrises@gmail.com
جهت اطلاع، دیدگاه و بحران دچار مشکل فنی است و امکان دار اسامی در وبلاگ چپ و راست مشاهده شود.


ادامه مطلب>>>>

تقلب در نمایش انتخاباتی - مستند 88

تیر اندازی که منجر به کشته شدن تظاهرکنندگان شد

حکومت الهی [بار دیگر؟ با قرائتی دیگر؟]

حکومت الهی [بار دیگر؟ با قرائتی دیگر؟]
روی عکس فشار دهید [شنیداری]

فریب الهی [بار دیگر؟ با قرائتی دیگر؟]

فریب الهی [بار دیگر؟ با قرائتی دیگر؟]
روی عکس فشار دهید [شنیداری]

حکومت الهی و صدای مشکوک

حکومت الهی و صدای مشکوک
منبع: خبر جنوب، صفحه 8